Η σχολική κοινότητα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιπόπουλου θέλουμε να εκφράσουμε δημόσια τις ευχαριστίες μας στην οικογένεια ...
Βασικός στόχος είναι να αναπτυχθεί η ικανότητα των μαθητών να επικοινωνούν αποτελεσματικά (προφορικά και γραπτά) κατανοώντας και παράγοντας διάφορα είδη λόγου και είδη κειμένων (αφηγηματικά, περιγραφικά, κατευθυντικά κτλ.) και μέσα στο πλαίσιο αυτό να γίνει δυνατή η συνειδητοποίηση του γλωσσικού συστήματος. Τα παραπάνω πραγματώνονται τόσο μέσω της πρόσληψης (κατανόηση, επεξεργασία) διαφόρων ειδών κειμένου, όσο και μέσω της παραγωγής (προφορικά και γραπτά) των αντίστοιχων κάθε φορά ειδών, των οποίων έχει γίνει προηγουμένως -στην ίδια ενότητα- επεξεργασία. Τα κείμενα που δίνονται είναι αυθεντικά, η όλη διαδικασία παραγωγής λόγου εντάσσεται μέσα σε συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας (δίνεται το επικοινωνιακό πλαίσιο: ποιος μιλά ή γράφει, σε ποιον, για ποιο σκοπό, με τι θέμα, πού και πότε) και ολοκληρώνεται μέσω της αξιολόγησης του παραγόμενου λόγου από τους ίδιους τους μαθητές.
Στόχος είναι οι μαθητές να μπορούν: να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν φυσικούς, κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς καθώς και να εκτελούν όλες τις πράξεις τους. Να γνωρίζουν ποιοι αριθμοί διαιρούνται με 2, 3, 4, 5, 9, 10 και 25 (κριτήρια διαιρετότητας). Να γνωρίζουν την ανάλυση φυσικών αριθμών σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και δυνάμεις αριθμών. Να σταθεροποιούν τις γνώσεις τους σχετικά με τις συμβατικές μονάδες μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας και να εξοικειώνονται με τις χρήσεις των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή. Να διατυπώνουν έναν κανόνα για κάποιο απλό αριθμητικό ή γεωμετρικό μοτίβο. Να εξασκούνται στον σχεδιασμό ευθύγραμμων σχημάτων και κύκλων με κανόνα (χάρακα) και διαβήτη. Να υπολογίζουν το μήκος κύκλου και εμβαδόν κυκλικού δίσκου, τα εμβαδά και τους όγκους βασικών στερεών σχημάτων. Να αναπαράγουν, να κατασκευάζουν και να συγκρίνουν γωνίες. Να σχεδιάζουν το συμμετρικό ενός σχήματος ως προς άξονα και να διενεργούν μεταφορές, μεγεθύνσεις και σμικρύνσεις. Να εξασκούνται στη συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος, στην κατασκευή πινάκων δεδομένων και γραφικών παραστάσεων (ραβδόγραμμα, ιστόγραμμα), στη μετατροπή προφορικών ή γραπτών περιγραφών δεδομένων σε γραφικές παραστάσεις και αντιστρόφως και στη διατύπωση προβλέψεων για την εξέλιξη ενός φαινομένου. Να εξοικειωθούν με την έννοια του διατεταγμένου ζεύγους και να υπολογίζουν το μέσο όρο. Να γνωρίζουν την απλή μέθοδο των τριών. Να κατανοούν και να εφαρμόζουν τις έννοιες του λόγου, της αναλογίας και του ποσοστού. Να λύνουν απλές εξισώσεις με τη βοήθεια του ορισμού των πράξεων.
Με κατάλληλες δραστηριότητες οι μαθητές αναμένεται να καταστούν ικανοί να: σχηματίσουν µία πρώτη αντίληψη για τις θεμελιώδεις µορφές ενέργειας. Αντιληφθούν ότι η ενέργεια µετασχηματίζεται από µια µορφή σε άλλη και ότι αποθηκεύεται. Γνωρίσουν τις κυριότερες σύγχρονες ενεργειακές πηγές και να αντιληφθούν ότι η λογική χρήση τους περιορίζει το ενεργειακό πρόβλημα. Εκτιμούν τη σημασία που έχουν οι ήπιες μορφές ενέργειας για το περιβάλλον. Αντιλαμβάνονται τη σχέση ηλεκτρισμού και μαγνητισμού ως µια διαδικασία μετασχηματισμού της ενέργειας. Αναγνωρίζουν τους τρόπους διάδοσης της θερμότητας και να τους συνδέουν µε τις καταστάσεις της ύλης. Εκτιμούν τη σημασία των τρόπων διάδοσης της θερμότητας σε φαινόμενα της καθημερινής ζωής.
Με τη διδασκαλία του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής επιδιώκεται οι μαθητές: Να κατανοήσουν τους ρόλους των ατόμων στις διάφορες ομάδες και θεσμούς και την αλληλεπίδραση ατόμου-ομάδας. Να αποδέχονται την αναγκαιότητα της οργάνωσης των κοινωνικών ομάδων. Να εκτιμήσουν τη σημασία του θεσμού της εκπαίδευσης στην ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου και τη συμβολή της στην κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη. Να αποδέχονται την ετερότητα και να εκτιμούν την αξία της κοινωνικής δικαιοσύνης. Να επιθυμούν την ενεργό συμμετοχή τους στην αντιμετώπιση θεμάτων, ζητημάτων και προβλημάτων. Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την οργάνωση της ελληνικής δημοκρατίας και να κατανοήσουν τα βασικά στοιχεία της οργάνωσης αυτής. Να εκτιμήσουν τη σημασία της δημοκρατίας. Να αναπτύξουν θετική στάση για τη διεθνή ειρήνη σε συνδυασμό με το σεβασμό στο δημοκρατικό πολίτευμα. Να αποκτήσουν επίγνωση της ευθύνης και της υποχρέωσης των πολιτών για ενεργό συμμετοχή στις κοινωνικές και πολιτικές διαδικασίες. Να αντιληφθούν ότι η πολυπολιτισμικότητα επηρεάζει την κοινωνία μας και ότι η αναγνώριση και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αποτελούν προϋπόθεση για την αρμονική συμβίωση. Να αναγνωρίσουν τη σημασία και το ρόλο της Ε.Ε. στο διεθνή χώρο και κυρίως για τη διεθνή συνεργασία και ειρήνη. Να κατανοήσουν τη σημασία της διαφύλαξης των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων των λαών, στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής Ευρώπης, ως προϋπόθεση για ειρηνική, δημοκρατική και ισότιμη συνύπαρξη των χωρών-μελών. Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι σε όλους τους Ευρωπαίους συμπολίτες τους και διάθεση για συνεργασία και αλληλεγγύη. Να επιθυμούν τη συμμετοχή τους στα ευρωπαϊκά δρώμενα. Να εκτιμήσουν το ρόλο των διεθνών οργανισμών στην προώθηση της διεθνούς συνεργασίας και ειρήνης. Να αποδεχθούν την αξία του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Να προβληματιστούν για τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα στον παγκόσμιο χώρο.
Στόχος κατά τη διδασκαλία του μαθήματος πρέπει να είναι η πολυπρισματική προσέγγιση της ύλης ώστε, μέσα από ομαδοσυνεργατική οργάνωση του μαθήματος, το παιδί να αναπτύσσει ιστορική σκέψη και γνώση. Ο δάσκαλος οφείλει να αξιοποιεί σε κάθε περίπτωση γραπτές και εικαστικές πηγές, χάρτες, διαγράμματα αλλά και νέες τεχνολογίες. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, όπως υπαγορεύεται από τη σύγχρονη διδακτική της Ιστορίας. Η τελευταία στοχεύει ακριβώς στη «δυναμική» επεξεργασία του υποστηρικτικού υλικού κάθε ενότητας από τους μαθητές, υπό την καθοδήγηση πάντα του δασκάλου.
Στη ΣΤ΄ Δημοτικού, που αποτελεί την τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου, οι μαθητές θα αποκτήσουν θρησκευτικές γνώσεις σε ένα υψηλότερο επίπεδο από τις προηγούμενες τάξεις. Μέσα από τις θεματικές ενότητες θα συνεχίσουν τη διερεύνηση του κόσμου της θρησκείας μέσα από κείμενα, μνημεία, τόπους και γεγονότα, όπως έχουν αποτυπωθεί στο πέρασμα του χρόνου στον πολιτισμό του τόπου μας, αλλά και παγκόσμια. Οι μαθητές θα γνωρίσουν τις δυσκολίες που συνάντησαν οι πρώτοι χριστιανοί, θα εκτιμήσουν την επίδραση της Αγίας Γραφής στον πολιτισμό και τη ζωή των ανθρώπων και θα προσεγγίσουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ως κεντρικό γεγονός της ζωής της Εκκλησίας. Θα γνωρίσουν διαφορετικές χριστιανικές παραδόσεις και άλλες θρησκείες στη χώρα μας ώστε να διαπιστώσουν ότι ο σεβασμός του «άλλου» είναι προϋπόθεση για την αρμονική συνύπαρξη. Στο τέλος του κύκλου, με οδηγούς μνημεία στα οποία αποτυπώθηκε η χριστιανική πίστη, θα επιχειρήσουν ένα άνοιγμα στον ευρύτερο θρησκευτικό χάρτη από την Ελλάδα στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε ερώτηση σας.
Όλα τα απαραίτητα έντυπα για την εγγραφή και τη φοίτηση του παιδιού σας στο σχολείο μας
Η σχολική κοινότητα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιπόπουλου θέλουμε να εκφράσουμε δημόσια τις ευχαριστίες μας στην οικογένεια ...
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου ήρθαν στο σχολείο μας εθελοντές από τον Ερυθρό Σταυρό και κάναμε πολλές δράσεις αφιερωμένες στην Παγκόσμια...
Η διευθύντρια, οι μαθητές και ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιπόπουλου εκφράζουν δημόσια τις ευχαριστίες τους
Τα παιδιά του τμήματος ένταξης συμμετείχαμε φέτος σε μια ξεχωριστή διοργάνωση για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία...
Όλα τα απαραίτητα έντυπα για την εγγραφή και φοίτηση του παιδιού σας στο σχολείο μας